آیلتس خارج از کشور

آیلتس خارج از کشور یا ایران؟

با وجود تعداد زیاد مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران، همچنان بسیاری از داوطلبان آیلتس خارج از کشور را ترجیح میدهند. در این مطلب تصمیم داریم بررسی کنیم که چرا بسیاری از متقاضیان ترجیح می دهند در خارج از کشور در این آزمون بین المللی شرکت کنند؟ شرکت در آزمون آیلتس در ایران و خارح از کشور چه تفاوت هایی با هم دارند؟ و آیا بهتر این است آیلتس را در ایران و یا خارج از ایران، در کشورهایی دیگر مثل ترکیه، عراق، امارات، ارمنستان و… امتحان بدهیم؟

البته در این میان، شایعات زیادی پیرامون آزمون آیلتس خارج از کشور وجود دارد؛ مثلا گفته می شود احتمال اینکه در بخش Speaking و Writing آزمون گیرنده یک شخص native باشد بیشتر است، و در چنین شرایطی می توانید نمره بالاتری را دریافت نمایید! اما این درست نیست. شما در صورتی که تمرین کافی داشته باشید و خودتان را به خوبی برای آزمون آماده کرده باشید، دیگر جای نگرانی نخواهید بود.

برگزار کنندگان آزمون آیلتس

در حقیقت، برگزاری و تصحیح آزمون آیلتس در ایران با کشور های دیگر هیچ تفاوتی ندارد؛ در همه کشورها برگزار کنندگان اصلی آزمون، سه عضو مالک آزمون، یعنی دپارتمان ESOL دانشگاه کمبریج، موسسه آموزشی idp استرالیا و British Council یا کنسول گری بریتانیا هستند.

بیشتر بخوانید: مراکز مجاز برگزاری آزمون آیلتس در ایران کدامند؟

روند تصحیح آزمون آیلتس

  • پاسخنامه بخش های مربوط به مهارت های ریدینگ و لیسنینگ، توسط نرم افزار تصحیح می شود؛ بنابراین، امکان هیچ دخل و تصرفی در نمره دریافتی وجود ندارد. بنابراین چه در ایتالیا آزمون آیلتس بدهید و چه در ایران، نمره یکسانی را دریافت خواهید کرد.
  • در بخش اسپیکینگ، آزمون گیرنده ایرانی موظف است دقیقا همانند تمامی ممتحنین بین المللی و طبق معیارهای تعریف شده برای اسپیکینگ ارزیابی را انجام دهد. در این مدت صدای مصاحبه شما و ممتحن نیر ضبط می شود تا در صورت نیاز و اعتراض متقاضی، صدای ضبط شده مورد بررسی قرار گیرد
  • جهت تصحیح بخش رایتینگ نیز سربرگ آن را جدا کرده و کدگزاری می کنند. سپس، برگه ها به مرکز idp Australia” ارسال می شود تا توسط ممتحنین رسمی تصحیح و ارزیابی شود.

بیشتر بخوانید: اعتراض به نمره آزمون آیلتس

نتیجه آزمون آیلتس در ایران و خارج از کشور

از آنجایی که برگزار کننده های آزمون آیلتس داخل و خارج ایران یکسان هستند و این آزمون توسط دانشگاه کمبریج ، idp استرالیا و British Council برگزار می شود. بنابراین شما چه آزمون را در ایران بدهید و چه آیلتس خارج از کشور را انتخاب کنید نباید تغییری در نتیجه شما حاصل شود.

نکته مهمی که باید به شما یادآور شویم این است که استاندارد های آزمون آیلتس خارج از کشور و ایران کاملا یکسان است و ارزش نمره شما در همه جای دنیا به یک اندازه خواهد بود. در واقع شرکت در آزمون آیلتس در انگلیس و یا ارمنستان و یا ایران هیچ تغییری در ارزش مدرک شما ایجاد نخواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *