لهجه در آزمون آیلتس

اهمیت تلفظ و لهجه در آزمون آیلتس

یکی از تصوراتی که زبان آموزان از آزمون آیلتس دارند این است که لهجه در نمره آیلتس آنها تاثیر بسیار زیادی دارد و هر چقدر که متبحرانه به لهجه امریکن یا بریتیش صحبت کنند باعث می شود تا نمره بهترین را دریافت کنند. در این مقاله به اهمیت لهجه در آزمون آیلتس می پردازیم تا ببینیم که این موضوع تا چه حدی می تواند روی نمره آزمون آیلتس و نمره دهی ممتحن آزمون تاثیرگذار باشد.

تفاوت لهجه و تلفظ در آیلتس

پیش از هر موضوعی یهتر است تا به تفاوت بین لهجه و تلفظ بپردازیم تا بدانیم که کدامیک از اهمیت بیشتری برخوردار است و چگونه میتوان تقویتشان کرد. بسیاری از افراد لهجه و تلفظ را با هم اشتباه می گیرند، در صورتی که اگر به پادکست های انگلیسی و فیلم های زبان اصلی را دنبال کرده باشید متوجه این موضوع شده اید که افراد کشور های مختلف لهجه های متفاوتی دارند. در واقع لهجه شما در انگلیسی میتونه، امریکایی، کانادایی، نیوزلندی، استرالیایی و… باشد و از این بابت در آزمون آیلتس د سایر آزمون های مطرج زبان انگلیسی نمره ای از شما کسر نخواهد شد.

اما نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که عامل موثر در نمره آیلتس “تلفظ صحیح” شماست نه لهجه تان! تلفظ به معنا درست ادا کردن کلمات و عبارات انگلیسی است. به این صورت که باید اصول فونتیک، تن صدای مناسب هنگام بیان کلمات و استرس صحیح آنها را به درستی رعایت کنید.  این ها فاکتورهایی هستند که نشان می دهند شما کلمات را به درستی بیان می کنید و نسبت به این موضوع آمادگی کامل دارید.

تلفظ لغات انگلیسی

در خصوص لهجه نیز باید بگوییم که اگر که تصور می کنید آزمون آیلتس توسط شورای فرهنگی بریتانیا بخش ارزیابی زبان انگلیسی دانشگاه کمبریح انگلستان مدیریت می شود، لهجه بریتیش اهمیت بیشتری از لهجه امریکن پیدا می کند، باید بگوییم که چنین موضوعی وحود ندارد و برای نمره دهی نوع لهجه شما به هیچ عنوان تاثیرگذار نخواهد بود.

نمره دهی به تلفظ در آزمون آیلتس

  • ادای صحیح صدا ها و کلمات: برای تقویت این مهارت می توانید از دیکشنری هایی که تلفظ دارند استفاده کنید.
  • بیان استرس کلمات به درستی: خیلی مهمه که بدونی استرس کلمات کجا هستن و چطور ادا کنیم
  • بیان درست استرس جمله: رعایت استرس لغات در جملات انگلیسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که عدم رعایت استرس صحیح می تواند معنای جمله و کلمه و فعلی را که می خواهیم پراهمیت تر جلوه دهیم را متفاوت چلوه دهد.
  • وزن (rhythm) صحیح
  • رعایت زیر و بمی (intonation) صدا در جملات به درستی

 

تقویت تلفظ و آمادگی کافی برای صجبت کردن درباره موضوعاتی که درباره آنها در بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس از از سوال می شود کمک می کند تا نمره بهتری در آزمون آیلتس دریافت کنید. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در بخش اسپیکینگ به هیج عنوان نباید از قبل پاسخ سوالات را حفظ کنید و طبق آنها پاسخ بدهی. چرا که در این صورت از نمره شما کم خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: بررسی ۷ روش موثر در تقویت تلفظ صحیح لغات انگلیسی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *