یادگیری اصطلاحات زبان انگلیسی

یادگیری اصطلاحات زبان انگلیسی

یکی از مباحث مهم و تاثیر گذار در تقویت مهارت اسپیکینگ و مکالمه به زبان انگلیسی، استفاده از اصطلاحات زبان انگلیسی است. شناخت و استفاده از اصطلاحات کاربردی که انگلیسی زبان ها در مکالمات رسمی و غیر سمی خود از آنها استفاده می کنند و تکرار آنها در مکالمات و تمرین و مرور آنها با به کارگیری در داستان های کوتاه کمک می کند تا این اصطلاحات را در موقعیت مناسب استفاده کنیم و سطح مکالماتمان را ارتقاء دهیم.

 

اهمیت و ضرورت استفاده از اصطلاحات انگلیسی

افراد بومی کشورهای انگلیسی زبان به صورت معمول در مکالمات روزمره خود برای انتقال سریع تر مفهوم مورد نظرشان و زیباتر بیان کردن منظوری که دارند به کررات از اصطلاحات انگلیسی استفاده می کنند. باید توجه داشته باشید همانطور که در زبان فارسی اصطلاحاتی را داریم که معنای ظاهری با مفهومی که از بیان آنها در نظر داریم متفاوتند، در زبان انگلیسی نیز چنین حالتی وجود دارد و با معنی کردن کلماتی که در هر اصطلاح به کار برده شده اند نمی توانیم به معنای اصلی آن پی ببریم. لذا توصیه می کنیم که برای یادگیری این اصطلاحات از منابع آموزشی معتبر مظیر سایتها، کتابها و مقالات و راهنمایی های استاد زبان انگلیسی خود کمک بگیرید.

 

چرا اصطلاحات انگلیسی مهم اند؟

برای اینکه سطح مهارت اسپیکینگ آیلتس خود را بالا ببرید و بتوانید در این بخش از این آزمون مهم و بین المللی نمره بالاتری را کسب کنید اساتید برگزار کننده کلاس های آمادگی آزمون آیلتس که تا حدی که می توانید در مکالمات خود از اصطلاحات رایج در زبان انگلیسی به درستی و در موقعیت مناسب استفاده کنید. این اصطلاحات می توانند ضرب المثل و یا افعال چند قسمتی نیز باشند.

نکات مهم آزمون آیلتس

 

روش های یادگیری اصطلاحات زبان انگلیسی

۱- استفاده از تصاویر یکی از بهترین روش های یادگیری است که از کودکی تا بزرگسالی بسیاری از آموزش ها را به کمک مشاهدات و به شهودی یاد گرفته ایم. جذابیت تصاویر به ما کمک می کند تا به نسبت روش های دیگر بتوانیم آیتم های جدیدی را کد گذاری کرده و به حافظه بلند مدتمان بسپاریم. از سایتهای معتبر انگلیسی در این زمینه می توان kaplaninternational را نام برد.

Let the cat out of the bag.

بیا از این راز پرده برداریم.

 

۲- روش دیگری که برای یادگیری اصطلاحات زبان انگلیسی وجود دارد استفاده از تکنیک جعبه لایتنر انگلیسی، نوت برداری از اصطلاحات و ضرب المثل ها و چسباندن آنها روی میز کار، آینه است. مشاهده روزانه این اصطلاحات و مرور آنها کمک می کند تا به خوبی آنها را به خاطر بسپاریم.

 

۳- یکی از جذاب ترین روش ها برای شناخت کاربرد دقیق این اصطلاحات به کاربردن آنها در داستان های کوتاه است. برای داستان خود موضوعی تعیین کنید و سعی کنید که در هر بخشی که می توانید از آموخته هایتان استفاده کنید تا به صورت کاربردی آنها را در جملات خود ببینید. مرور این داستان ها به همراه استاد زبان انگلیسی و همچنین به کار بردن آنها در مکالمات باعث می شود تا به مرور به این کار عادت کنید و در نتیجه مکالمه بهتر و با کیفیت تری داشته باشید و در آزمون آیلتس نیز موفق تر عمل کنید.

 

۴- شما می توانید داستان های کوتاه و حتی توضیحات مربوط به هر اصطلاح را ضبظ کنید و در زمانهای مختلف آن را با خود مرور کنید و هر با این کار را با مهارت و سرعت بیشتر تکرار کنید تا ملکه ذهنتان شود.

یادگیری به تنهایی کافی نیست. این مرور مرتب و زماندار مطالب است که به تثبیت بهتر آن کمک می کند برای مرور مطلب، ساعات اولیه روز و شبها پیش از خوابیدن زمن های مناسبی هستند.

 

اصطلاحات و ضرب المثل ها را دسته بندی کنید.

اصطلاحات مربوط به خوشحالی،غم، مردم، مکان ها، رویداده، کاراکتر های مختلف حالات مختلف روحی و.. را در دسته بندی های جداگانه ای قرار دهید و هر دسته را جداگانه یادیگیرید تا در مواقعی که می خواهید از آنها استفاده کنید اصطلاح مورد نظر و مترادف های آن را با هم به خاطر بیاورید.

 

امیدواریم که این مقاله مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد و با استفاده از اصطلاحات انگلیسی در آزمون اسپیکینگ آیلتس به خوبی آشنا شده باشید. به یاد داشته باشید که استفاده از این عبارت ها در اسپیکینگ آیلتس بلامانع است، اما در رایتینگ آیلتس که به صورت رسمی تر باید نوشته شود این کار به نوعی ریسک کردن محسوب می شود و بهتر است که در آزمون رایتینگ کمتر به سراغ استفاده از اصطلاحات انگلیسی بروید.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *