مکالمه روان زبان انگلیسی

مکالمه روان زبان انگلیسی

بسیاری از زبان آموزان با وجود تسلط خوبی که نسبت به گرامر و واژگان انگلیسی پیدا می کنند، دغدغه مکالمه صحیح و روان زبان انگلیسی را دارند و به دنبال روش هایی برای تمرین مکالمه زبان انگلیسی هستد. در این مقاله به قصد داریم به این موضوع بپردازیم و ۱۲ نکته طلایی برای روانتر صحبت کردن در مکالمات انگلیسی را به شما بیاموزیم. با ما همراه باشید.

۱٫ تلفظ صحیح کلمات را یاد بگیرید.

استفاده از تلفظ صحیح لغات و عبارات انگلیسی باعث می شود تا مخاطب راحت تر متوجه منظور شما شود و با صحبت هایتان ارتباط برقرار کند. حتی اگر دامنه لغات محدودی داشته باشید، سعی نمایید تا آن را به شیوه صحیح بیان نمایید. یادگیری تلفظ صحیح لغات انگلیسی نیازمند تمرین و تکرار زیاد و دیدن فیلم و گوش دادن به موزیک و پادکست های انگلیسی است. یکی دیگر از بهترین روشهای یادگیری تلفظ صحیح، آموختن فونتیک و بکار گرفتن آن در لغت نامه های معتبر می باشد.

pornonciation

۲٫ پادکستهای صوتی گوش کنید.

بسیاری از زبان آموزانی که در مکالمه زبان انگلیسی دچار ضعف هستند، بیشتر می خوانند و کمتر به دیالوگهای انگلیسی گوش می دهند. در صورتی که یکی از مهمترین راهکارها برای موفقیت در مکالمه این است که مدت بیشتری را برای گوش دادن به فایلهای صوتی سپری کنید. سعی کنید تا با یک برنامه مستمر روزانه، مدتی را به شنیدن فایلهای صوتی و پادکستهای آموزشی مکالمه اختصاص دهید.

۳٫ مطالب را بلند بخوانید.

این امر سیستم گویایی شما را آموزش می دهد تا لغات و عبارات انگلیسی را طبیعی تر تلفظ کنید. برای تمرین بیشتر هر متن را دو بار بخوانید:

  • ابتدا سعی کنید متن را شمرده شمرده خوانده و لغات را صحیح تلفظ نمایید. بر روی لغات و عبارات جدید تمرکز کنید و سعی کنید هر کدام را چندین بار تکرار نمایید تا در ذهن شما نقش بندد.
  • بار دوم متن را به شیوه طبیعی آن بخوانید و سعی کنید تا ریتم خواندن جملات را رعایت نمایید.

study english

۴٫ جملات کاربردی یاد بگیرید.

علاوه بر یادگیری گرامر و لغات انگلیسی، برای مکالمه روان زبان انگلیسی نیاز هست جملات و عبارات پر کاربرد و همچنین ضرب المثل هایی که استفاده بیشتری دارند را لیست کنید و در مکالماتتان از آنها استفاده کنید. نمونه ای از این عبارات، جمله How old are you برای پرسیدن سن و همچنین What do you do برای پرسیدن شغل و … می باشد.

بیشتر بخوانید: استفاده از جعبه لایتنر زبان انگلیسی برای حفظ کردن لغات و عبارات زبان انگلیسی

با گوش کردن به فایلهای صوتی و پادکستهای آموزشی، تماشای فیلم های انگلیسی برای یادگیری زبان به گنجینه ای از جملات کاربردی دست پیدا خواهید نمود. حتما عبارات آموخته شده را در یک دفتر کوچک، یادداشت نمایید تا در اوقات فراغت به راحتی به مطالعه آن بپردازید.

 

۵٫ محتوای انگلیسی تولید کنید.

برای اینکه مکالمه خود را تقویت کنید به تمرین بسیار زیادی نیاز دارید. تنها به شناخت داشتن نسبت به لغات و عبارات پرکاربرد زبان انگلیسی اکتفاد نکنید. مهارت شما زمانی مشخص می شود که بتوانید از آنها برای بیان منظور خود و در جای صحیح به کار ببرید. باید بدانید چطور از کلماتی که بلد هستید استفاده کنید.

محتوای انگلیسی

تمرین این لغات یکی از مهم ترین کارهایی است که هر کس در طول روز باید انجام بدهد. به چه موضوعاتی علاقه دارید؟ یک مقاله درباره یکی از موضوعات مورد علاقه تان انتخاب کنید، قبل از آن که مقاله را بخوانید سعی کنید با یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا اگر تنها هستید جلوی آینه تمرین کنید و با اطلاعات و واژگان خودتان درباره آن موضوع صحبت کنید. بعد از اینکه حرفتان تمام شد مقاله را بخوانید و کلمات و عباراتی که خودتان استفاده کردید با آنچه که در مقاله آمده مقایسه کنید. نتیجه این کار بی نظیر است!

 

۶٫ انگلیسی فکر کنید!

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در ابتدای مسیر یادگیری زبان های جدید و خصوصا زبان انگلیسی با آن مواجه هستیم این است که در تمام مدت زمانی که متنی را می خوانیم، می شنویم و یا می نویسیم، مشغول ترجمه کردن آن به زبان انگلیسی و یا بلعکس هستیم. این امر نه تنها سخت و وقت گیر بوده، از طرف دیگر ترجمه تحت الفظی در بسیاری از موارد کاربردی نخواهد شد. سعی کنید تا با یادگرفتن جملات کاربردی، مکالمه صحیح تری را آغاز کنید چراکه اگر به ترجمه تحت الفظی از فارسی به انگلیسی اکتفا نمایید، هیچگاه به عبارت How old are you نخواهید رسید.

انگلیسی فکر کردن

۷٫ مکالمه های واقعی گوش دهید.

بهترین روش برای یادگیری زبان جدید قرار گرفتن در محیطی است که تمامی افراد به آن زبان تسلط کافی دارند و دائما به همان زبان صحبت می کنند. به همین علت قطعا هنگام مواجه شدن با مخاطبین Native ، جملات و اصطلاحات واقعی را سریعتر خواهید آموخت. اگر به دوستان Native دسترسی ندارید، می توانید دیالوگهای واقعی را از طریق دیدن فیلم ها و فایلهای صوتی به زبان اصلی بیاموزید. پیشنهاد می کنم دیالوگهای آموخته شده را در یک دفتر کوچک، یادداشت نمایید تا در اوقات فراغت به راحتی به مطالعه آن بپردازید.

 

۸٫ مکالمه را فدای گرامر نکنید.

 هدف از مکالمه، ایجاد ارتباط با مخاطب می باشد. حال اگر رعایت نکات گرامری موجب وقفه در سخن گردد و خللی به برقراری ارتباط وارد نماید، رعایت آن الزامی نیست.

عبارت زیر را در یک مکالمه در نظر بگیرید :

Yesterday I go to the gym.

این عبارت از نظر گرامری نادرست بوده و صحیح آن عبارت زیر است :

Yesterday I went to the gym.

عبارت اول با وجود ایراد گرامری، منظور شما را به مخاطب منتقل خواهد نمود و مخاطب انگلیسی زبان به راحتی متوجه منظور شما خواهد شد.

english grammer

بهتر است جمله ای که گفته می شود از نظر گرامری و لغات بکار رفته صحیح باشد. ولی تصور کنید که برای رعایت نکات گرامری عبارت … Yesterday I را شروع کرده و جهت یافتن گذشته فعل go چند ثانیه متوقف شوید. در این حالت حتی اگر با چند ثانیه تاخیر موفق به یافتن کلمه صحیح شوید، ممکن است ارتباط با مخاطب را از دست داده و مکالمه شما با شکست مواجه گردد.این نکته برای مکالمات عمومی کاربرد دارد و برای مصاحبه هایی نظیر آزمون IELTS Speaking که رعایت نکات گرامری جزء لاینفک آزمون است مصداق نخواهد داشت.

 

۹٫ در مکالمه از جمله استفاده کنید نه کلمه!

عده زیادی از زبان آموزان انگلیسی یا هر زبان دیگری فکر می کنند یادگیری زبان یعنی دانستن تعداد زیادی لغت! در حالی که مکالمه، استفاده از کلمات در قالب یک جمله است، نه فقط ردیف کردن کلمات در کنار هم. خیلی خوب است که به یادگیری واژگان علاقه مند باشید و برای آن وقت صرف کنید، اما هر کلمه ای فقط معنی نیست، باید خود آن کلمه و نحوه کاربردش در جمله های مختلف را بخوانید و یاد بگیرید. برای اوایل مسیر یادگیری می توانید جملاتی را که می خوانید مو به مو حفظ کنید، چون ممکن است روزی به کارتان بیایند. مغز این الگوها را حفظ می کند و بعدها می تواند مشابه این جملات را بسازد.

english conversation

۱۰٫ به آرامی صحبت کنید.

یکی از تصورات اشتباهی که در رابطه با مکالمه زبان انگلیسی وجود دارد این است که تصور می شود حتی در زمان تمرین و تکرار برای تقویت مکالمه باید با ریتم تند صحبت کرد. در صورتی که به شما توصیه می کنیم جملات و عبارات انگلیسی را به آرامی و شمرده بیان نمایید. بیان سریع جملات، شما را به گویش یک Native نزدیک نخواهد کرد و در حقیقت فهم جملات ادا شده را برای مخاطب دشوار می سازد. اگر جملات را بصورت شمرده و آرام ادا کنید، فرصت کافی برای فکر کردن و یافتن لغات مناسب را در اختیار دارید و مخاطب را در درک روشن عبارات یاری می کنید. نگران سرعت صحبت کردنتان نباشید. چرا که با گذر زمان مکالمه شما بصورت طبیعی، سریع خواهدشد. مهم آن است که در ابتدای امر خود را مجبور به بیان سریع جملات نکنید.

۱۱٫ به خودتان زمان بدهید تا فکر کنید.

همانطور که در بالا هم گفتیم، آهسته صحبت کنید تا بتوانید فکر کنید. اگر که مخاطب شما بداند که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، شما را درک می کنند، و به اندازه کافی برای شنیدن صحبت های شما صبر می کنند و می توانند مکث های کوتاه یا حتی کمی بلند را از شما بپذیرند. پس مضطرب نشوید، آرام باشید و قبل از انتخاب کلمات و ساختار مکالمه، خوب فکر کنید.

conversation

۱۲٫ تمرین، تمرین، تمرین

تمرین متقابل یا تمرین گروهی یکی دیگر از روش های فوق العاده و کاربردی برای تقویت مکالمه به زبان انگلیسی است. در طول روز و در محیط کار با دوستانتان انگلیسی صحبت کنید؛ از حرف های عادی و معمول روزمره گرفته تا حرف های تخصصی مربوط به کار. در خانه با اعضای خانواده تمرین کنید. جلوی آینه بایستید و از آنچه که در طول روز برایتان اتفاق افتاده را تعریف کنید. فیلم هایی به زبان انگلیسی ببینید و سعی کنید با بازیگران همراه شوید و دیالوگ ها را تکرار کنید. از خودتان فیلم بگیرید یا صدای خودتان را ضبط کنید. همه این روش ها برای تقویت اعتماد به نفس و مکالمه به زبان انگلیسی عالی است.

 

امیدواریم که این مقاله از موسسه بهکلام نیز مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. جهت تعیین سطح رایگان و شرکت در کلاس های خصوصی مکالمه زبان انگلیسی و بهره مندی از تجربیات اساتید برتر زبان انگلیسی از طریق شماره زیر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

کلاس خصوصی پی تی ای

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *