مزایای داشتن مدرک تافل

مزایای داشتن مدرک تافل زبان انگلیسی

آزمون تافل از قدیمی ترین و معتبر ترین آزمون های زبان انگلیسی است که از سالها پیش از برگزاری آزمون آیلتس برگزار می شود و با توجه به اعتبار بالایی که دارد، داشتن مدرک تافل از اهمیت بالایی برخوردار است و به طبع افرادی که این مدرک را دارند می توانند از مزایای بسیاری چه از نظر تحصیلی و چه از نظر شغلی و یا زندگی در کشورهای توسعه یافته بهره مند شوند. در این مقاله قصد داریم تا به مزایای داشتن مدرک تافل بپردازیم، از مدت اعتبار این مدرک و نحوه دریافت آن صحبت کنیم تا شما زبان آموزان بتوانید با دید واضح تری در مسیر یادگیری زبان انگلیسی در سطوح پیشرفته قدم بردارید و به اهداف خود دست پیدا کنید.

 

داشتن مدرک تافل چه مزایایی دارد؟

دریافت نتیجه بهتر در آزمون های داخل کشور

مدرک تافل و یادگیری زبان انگلیسی در سطح پیشرفته برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترا را دارند می تواند بسیار کمک کننده باشد. چرا که در آزمون های ورودی دانشگاه ها پاسخگویی به سوالات عمومی و تخصصی زبان انگلیسی نیاز به تسلطی بیش از آموخته هایتان در کلاس های درسی مدرسه و دانشگاه دارد و چنانچه که گرامر بیشتری را یادگرفته باشید و دامنه لغات وسیع تری داشته باشید می توانید به درصد بالایی از سوالات پاسخ صحیح دهید و رتبه بهتری را دریافت کنید.

 

ادامه تحصیل در کشور های اروپایی و آمریکایی

طبق نظرسنجی های صورت گرفته در کشورهای انگلیسی زبان، اعتبار مدرک تافل همچنان از آزمون های مشابه دیگر بالاتر است. بنابراین با داشتن مدرک این آزمون معتبر و پرطرفدار شانس حضور در بهترین دانشگاه های دنیا را خواهید داشت و برای ادامه تحصیل در رشته، دانشگاه و شهر مورد علاقه خود می توانید به راحتی پذیرش بگیرید.

 

کمک به ترفیع رتبه شغلی

اگر که به دنبال ترفیع رتبه شغلی و دستیابی به حقوق و مزایای بیشتری در شغل خود هستید، شرکت در آزمون تافل و قبولی در آن می تواند به شما کمک کند. بسیاری از شرکت های بزرگ به دنبال همکاری با افرادی هستند که به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشند و آنها را به هنگام دیدار با همکاران انگلیسی زبان، انجام مکاتبات و و بستن قرارداد های کاری یاری دهند. داشتن مدرک تافل و تسلط کامل بر زبان انگلیسی این فرصت را برای شما فراهم می کند تا به جایگاه شغلی بهتری دست پیدا کنید.

 

زندگی در کشورهای انگلیسی زبان

در کنار اهدافی که بررسی کردیم، ممکن است که شما صرفا بخاطر جایگاه شغلی بهتر و یا ادامه تحصیل در رشته و دانشگاه بهتر اقدام به شرکت در آزمون تافل نکنید، بلکه هدفی مانند مهاجرت را برای آینده خود در نظر گرفته باشید. در واقع یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود افراد در کلاس های آموزشی زبان انگلیسی بالاخص کلاس های تدریس خصوصی تافل شرکت کنند همین موضوع مهاجرت است. شما باید نسبت به شرایط مهاجرت به کشور مدنظرتان و مدرک زبان انگلیسی که از شما می خواهند کاملا آگاه باشید تا انتخاب کنید که در چه آزمونی شرکت کنید و چه حداقل نمره ای را دریافت کنید. جالب است بدانید که برای مهاجرت به کانادا، استرالیا، آمریکا و انگلیس آزمون تافل تقریبا ضریب پذیرش ۱۰۰% را دارد!

 

کلاس خصوصی تافل

 

مدرک تافل زبان انگلیسی چه مدت اعتبار دارد؟

آزمون تافل نیز همانند آزمون آیلتس از آزمون های بسیار مهم  زبان انگلیسی است که همه ساله در کشورهای جهان برگزار می شود و کشورهای بسیاری نتیجه آن را معیاری انتخاب های خود قرار می دهند. مدت اعتبار آزمون تافل دو سال است و پس از پایان دو سال نیاز است که مچددا در این آزمون مورد نظر شرکت کنید. با وجود اهمیت بالای آزمون آیلتس، اعتبار مدرک تافل بیشتر از آزمون آیلتس است و در بسیاری از دانشگاه های آمریکایی مدرک تافل را میزانی برای سنجش و پذیرش دانشجویان در نظر گرفته اند. موسسه بهکلام به شما توصیه می کند برای اینکه بدانید دانشگاه مورد نظر شما چه مدرک و نمره ای را برای پذیرش از شما می خواهد، می توانید به سایت ETS مراجعه کنید و از دانشگاه مورد نظر بخواهید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

 

چرا مدرک تافل از اعتبار بالایی برخوردار است؟

اعتبار علمی بالای آزمون تافل و پذیرش گسترده آن

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم، آزمون تافل از قدیمی ترین آزمون های زبان انگلیسی محسوب می شود. سالهاست که نمره مدرک آزمون تافل در بیش از ۸۵۰۰ دانشگاه، کالج و مرکز آموزشی و در ۱۳۰ کشور دنیا، به عنوان معتبرترین و صحیح ترین معیار سنجش سطح زبان انگلیسی افراد در سراسر دنیا به شمار می آید. شما می توانید با دریافت با نمره ی قبولی آزمون تافل امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا را برای خود فراهم کنید، به جایگاه شغلی بهتری دست پیدا کنید و یا اقدامات لازم برای مهاجرت را انجام دهید.

 

سنجش و ارزیابی دقیق آزمون تافل

نتایج تحقیقات نشان داده است که طراحی آزمون تافل به صورت علمی و عملی صورت می گیرد. این آزمون برای سنجش مهارت های افراد از دقت بالایی برخوردار است. بنابراین عملکرد مناسب داوطلبان این آزمون تاثیر بسزایی در تصمیم گیری مسئولین پذیرش در هر دانشگاه یا مرکز آموزشی دارد، چرا که نحوه ی عملکرد شما در آزمون TOEFL نشان دهنده میزان مهارت های شما در زبان انگلیسی است.

 

سنجش توانایی های آکادمیک

از دیگر دلایلی که باعث اعتبار بالای مدرک آزمون تافل می شود، می توان به اثبات توانایی های انگلیسی قابل استفاده در محیط آکادمیک اشاره کرد. در این آزمون شما به عنوان یک داوطلب، متنی از یک کتاب را خوانده ، به یک سخنرانی گوش می دهید و پس از آن در پاسخ صحبت می کنید یا می نویسید. پرسش های آزمون TOEFL به صورت ۱۰۰%  آکادمیک است و همین علت باعث شده تا بسیاری از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی این آزمون را بهترین ملاک در تصمیم گیری پذیرش دانشجویان و متقاضیان بدانند.

 

 

داشتن انتخاب های بیشتر

در بیش از ۱۳۰ کشور و در بیش از ۹۰۰۰ کالج، دانشگاه و آژانس، نمرات آزمون تافل را در تصمیم گیری های مربوط به پذیرش دانشجویان ملاک انتخاب های خود قرار می دهند. این بدین معناست که نمره ی تافل به شما این امکان را می دهد که بتوانید در بهترین دانشگاه های دنیا تحصیل کنید و موقعیت شغلی بهتری را کسب کنید.

 

دسترسی آسان به آزمون تافل

آزمون toefl بر خلاف آزمون آیلتس که در دو الی سه مرحله برگزار می شود، تنها ظرف یک روز تکمیل می شود و شما همان روز نمره خود را دریافت می کنید و هیچ نیازی به مراجعه ی دو یا سه باره برای انجام سایر مراحل آزمون ندارید.  همین مسئله می تواند در صرفه جویی هزینه های مالی و زمانی به شما کمک فراوانی بکند. همچنین این آزمون سالانه حدود ۳۰ الی ۴۰ بار و به صورت اینترنتی برگزار می شود. بنابراین احتمال قبولی شما را تا حد زیادی بالا می رود. حتی اگر وقت کافی برای شرکت در آزمون تافل را نداشته باشید هم فرصت های فراوانی برای شرکت در این آزمون خواهید داشت.

 

برای آشنایی بیشتر با آزمون آیلتس و نحوه برگزاری آن مقاله تدریس خصوصی آیلتس را مطالعه کنید.

 

ساختار کاملا استاندارد تافل

در این آزمون هر ۴ مهارت مهم زبان انگلیسی شما مورد ارزیابی قرار می گیرد. این ۴ مهارت یعنی مهارتهای خواندن، شنیداری، مکالمه و نوشتاری، مهارتهایی هستند که شما برای تسلط به هر زبانی در دنیا به آن ها نیاز دارید. در نتیجه، گرفتن یک نمره ی خوب در آزمون تافل TOEFL نشان دهنده ی سطح بالای توانایی شما در چهار مهارت اصلی در زبان انگلیسی خواهد بود و فراهم کننده ی شرایط موفقیت شما در محیط های کلاسی و آکادمیک و همچنین محیط های کاری است.

 

وجود منابع مناسب برای آمادگی حضور در آزمون

شما می توانید به منابع عظیمی برای آمادگی شرکت در آزمون تافل دسترسی داشته باشید. از سوالات اصلی آزمون های تافل در آزمون های سال های قبل که می توانند فضای واقعی آزمون تافل را به خوبی برای شما بازسازی کنند استفاده کنید. تجربه نشان داده است که مطالعه ی این منابع می تواند اثر صد در صد مثبتی در روند آماده سازی شما برای حضور در آزمون تافل داشته باشد، چرا که تمرین با سوالات واقعی امتحان تافل، تاثیر بسزایی در بالا بردن آمادگی و اعتماد به نفس شما برای حضور در این آزمون خواهد داشت.

 

اگر که شما نیز به دنبال موقعیت شغلی خوب و یا تحصیل و مهاجرت در بهترین دانشگاه عهای دنیا هستید، شرکت در آزمون تافل و بهره مندی از مزایای داشتن مدرک تافل می توند قدم کمک بزرگی در راستای رسیدن به اهدافتان باشد. می توانید با داشتن یک برنامه ریزی صحیح، انتخاب منابع مناسب، شرکت در کلاس های تدریس خصوصی تافل به صورت حضوری و یا غیر حضوری و همچنین آزمون های آزمایشی مانند آزمون ماک تافل iBT می توانید به نتیجه مورد نظرتان دست پیدا کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *