نمره آزمون تافل

توصیه هایی برای کسب بهترین نمره آزمون تافل

آزمون تافل، آزمونی است که میزان استعداد و توانایی افراد را در زمینه برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در سطح دانشگاه‌ها و موسسه های آموزشی ارزیابی می کند. معمولا افرادی که قصد گرفتن پذیرش در دانشگاه های خارج از ایران را دارند نیاز به کسب حد نصاب لازم در آزمون تافل دارند. در این مقاله به توصیه هایی که شما را برای کسب بهترین نمره آزمون تافل راهنمایی می کنند می پردازیم.

برای کسب بهترین نمره در آزمون تافل iBT

خود را با ساختار آزمون آماده کنید.

قبل از این که در آزمون اصلی تافل شرکت کنید، سعی کنید که خود را با کلیه ویژگی های آزمون و سیستم نمره دهی آزمون تافل آشنا کنید. لازم است که بدانید که قسمت های مختلف آزمون تافل به چه شکل است و چگونه سازمان دهی شده است همچنین باید بدانید که چه مدت زمان برای پاسخ دهی به هر بخش در نظر گرفته شده است و سوال هایی که از شما پرسیده میشوند به چه صورت است.

زمان کافی برای مطالعه در نظر بگیرید.

قبل از این که ثبت نام خود را در آزمون اصلی تافل انجام دهید لازم است که مدت زمانی را در نظر بگیرید برای آمادگی در این آزمون و تقویت مهارت زبانی خود. معمولا ۳ الی۶ ماه مطالعه کافی می باشد. اما مدت زمان دقیق برای هر فرد متفاوت می باشد و بستگی به توانایی زبان انگلیسی فرد و میزان زبانی که میتواند به مطالعه کردن اختصاص دهد دارد.

 

نمره تافل

 

برای خود یک هدف در نظر بگیرید.

برای اینکه اطمینان حاصل کنید که خواهید توانست از دانشگاهی که به آن درخواست میدهید پذیرش بگیرید لازم است که یک نمره را برای خود تعیین کنید. نمره هدف در اینجا منظور نمره ای است که مطابق با پیش نیازی که مراکز آموزش عالی مورد نظر شما تعیین کرده اند در نظر گرفته می شود. با کسب چنین امتیازی و یا بیشتر از آنچه لازم دارید شما فرصت خود را برای گرفتن پذیرش از نه تنها یکی از دانشگاه های مد نظرتان بلکه همه آن ها افزایش خواهید داد.

از منابع آموزشی با کیفیت استفاده کنید.

اگر که از منابع آموزشی با کیفیت استفاده نکنید مطالعات شما موثر نخواهد بود. بهترین منابع آموزشی منابعی هستند که توسط سایت ETS معرفی شده اند. بسیاری از اساتید تاقل در کلاس های تدریس خصوصی تافل مطالعه این کتاب ها را به شاگردان خود توصیه می کنند.

کتاب تافل1 کتاب تافل2 کتاب تافل3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شما میتوانید از منابع رسمی که به صورت رایگان در اینترنت منتشر شده اند اسفاده کنید نظیر:

نرم افزار(Interactive sampler) تافل iBT

فایل نمونه سوال های تافل iBT

مجموعه (Quick prep) تافل iBT

در یک آزمون تمرینی شرکت کنید.

قبل از شروع مطالعه تعیین نقاط قوت و ضعف بسیار مهم است. بهترین راه برای تعیین نقاط قوت و ضعف خود این است که در آزمون تمرینی رسمی تافل که در وب سایت ETS  وجود دارد شرکت کنید. بازخورد و گزارش نمرات خود را در هر بخش آزمون دریافت می کنید. اگر توانایی پرداخت هزینه آزمون را ندارید میتوانید تست رایگان در سایت های دیگر را امتحان کنید ولی آنها به دقت ETS نمره دهی نمی کنند.

آزمون های تمرینی نه تنها نقاط قوت و ضعف شما را روشن می سازند، بلکه آزمون تافل را برای شما شبیه سازی و ذهنیتی از آزمون تافل برای شما ایجاد می کنند، یکی از راه های موفقیت در تافل این است که شما قبل از انجام دادن آزمون اصلی یک دید کلی نسبت به آزمون داشته باشید.

 

برنامه ریزی شخصی برای موفقیت در تافل ایجاد کنید.

بعد از اینکه نتایج خود را از آزمون تمرینی دریافت کردید متوجه می شوید که در کدام بخش ها قوی و در کدام بخش ها ضعیف هستید که به تمرین بیشتر احتیاج دارید و باید روی نقاط ضعف خود متمرکز شوید، تا به موفقیت در تافل برسید. برای مثال، اگر کمترین نمره شما در بخش رایتینگ بود، برنامه ریزی خود را با این بخش آغاز کنید، زیرا برای بهبود آن نیاز به زمان بیشتری دارید. سپس به ترتیب در بخش هایی که کمترین نمرات را کسب کرده اید اولویت بندی و تمرین کنید. این روند را ادامه دهید تا به یک برنامه جامع برسید. به یاد داشته باشید که برای تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت باید روزانه تمرین کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *