نکات مهم Writing آیلتس

نکات مهم Writing آیلتس

نکات مهم Writing آیلتس

زیر نظر متخصص آیلتس کار کنید. writing های نمونه و آزمایشی بیشتری بنویسید و از یک استاد آیلتس بخواهید که آنها را اشکال گیری کند. نمی توانید برای بخش writing به تنهایی آماده شوید اگر نتوانید بازخوردی از اشکالات نوشتاری خود داشته باشید. اگر از نظر مالی محدودیت دارید حداقل با یک استاد و یا کلاس عمومی برای بخش speaking  و writing  آیلتس در تماس باشید. بعد از آن می توانید در بخش listening  و  readingخودتان به کمک کتاب راهنمای آماده سازی آیلتس تمرین کنید.

زمان بندی کنید و سوالات را به دقت بخوانید. واقعا اهمیتی ندارد اگر نتوانید پاسخ های خوب و زیبایی را در زمان یک ساعت بنویسید. در هر نوع تمرین عملی همیشه شرایط را تا جایی که امکان پذیر است نزدیک به شرایط آزمون آیلتس بازسازی کنید.

پیش از نوشتن برنامه ریزی کنید. حتی اگر از نظر زمانی خود را تحت فشار احساس می کنید. زمان کمی را به برنامه ریزی برای نوشته تان اختصاص دهید. درباره اینکه قصد دارید چه مطلبی را بیان کنید و چگونه می خواهید آن را بسط دهید فکر کنید. وقتی که می دانید قصد دارید چه چیز بنویسید می توانید بر این مطلب تمرکز کنید که چگونه به بهترین شکل آن را بنویسید. تمرین زیادی در این رابطه انجام دهید. تکنیک طراحی نقشه متن در ذهن برای این بخش آیلتس کمک کننده خواهد بود.

روشمند و منظم بنویسید. هنگامی که در ابتدا برای نوشته خود روش و طرحی را تعریف می کنید در پایان نوشته مرتب تر و منطقی تری خواهید داشت که باعث کسب نمرات بهتردر آیلتس می شود. می توانید چرخشی و دایره وار یا خطی و در امتداد هم نوشته تان را مرتب و ساماندهی کنید. اما در انتها باید نوشته منسجم و مرتبطی را تحویل دهید.

از موضوع خارج نشوید. اگر از موضوع خارج شوید نمره از دست می دهید. برنامه ریزی اولیه در ابتدای کار بخش نوشتاری آیلتس بسیار مفید خواهد بود.

نوشته تان را به پاراگراف های مختللف تقسیم کنید. مواجه شدن با توده ای از کلمات و نوشته ای بدون بخش بندی گیج کننده است. شما تمایلی به خواندن مقاله یا مجله یا کتابی به شکل نامنظم نخواهید داشت. بنابراین همیشه نوشته تان در آیلتس را به پاراگراف های جداگانه و مختلف تقسیم کنید.

واضح و روشن بنویسید. بخش writing آیلتس زمان و مکان مناسبی برای آزمایش و استفاده از اصطلاحات و لغات جدید نیست. استفاده از کلمات ساده و واضح روش بسیار موثری برای بیان ایده هایتان است.

خوانا بنویسید. نمره ای به نوشته کثیف و ضعیف تعلق نمی گیرد. تصحیح کننده آزمون آیلتس باید بدون زحمت و مشکل بتواند نوشته شما را بخواند.

به املا کلمات توجه کنید. اشتباهاتی از این دست که از سر بی دقتی است باعث می شود که نمره از دست بدهید. اگر لغتی را که در سوالات یا موضوعات امتحان بوده اشتباه بنویسید و یا اگر در بخش writing آیلتس، املای یک لغت را به گونه های متفاوت بنویسید اشتباهاتی از سر بی دقتی داشته اید که اصلا خوب نیست. هنگام تمرین مراقب این مسایل باشید تا بتوانید این اشکالات را برطرف کنید.

از اصطلاحات عامیانه استفاده نکنید. بخش نوشتاری آیلتس بهترین زمان است که دانش انگلیسی خود را نشان دهید و راهی بیابید که افکارتان را بیان کنید و ایده هایتان را انتقال دهید پس از اصطلاحات عامیانه استفاده نکنید. استفاده از اصطلاحات خاصی مانند  “kids” به جای”children” و “guys” و “gals” به جای “men” یا “women” در گروه اصطلاحات عامیانه قرار می گیرد مناسب نیست، از بکار بردن آنها پرهیز کنید.

از کلمات اختصاری پرهیز کنید. کلمات اختصاری در نوشته های غیر رسمی استفاده می شود و در  writing به خصوص آیلتس آکادمیک باید نوشته تان رسمی باشد.

از دایره واژگانی غنی استفاده کنید.  writing آیلتس بخش مناسبی است که لغات انگلیسی ای را که طی سالها آموختید به کار ببرید. از صفاتی مانند “good”   یا   “bad” استفاده مفرط نکنید و به جای آن از لغات رساتر که می تواند مفهوم را به روشنی منتقل کند مانند excellent, wonderful, superb, or adverse, horrible, terrible, استفاده کنید. کلمات دقیق تر را به جای کلمات کلی به کار ببرید. این کار سبب می شود که زبان گفتاری و نوشتاری روشن تری داشته باشید و در امتحان  آیلتس نمره بهتری کسب کنید.

بیش از حد زیاد یا کم ننویسید. استفاده از لغات زیاد و نوشتن متن طولانی وقت زیادی را از شما می گیرد و امکان اینکه اشتباهات بیشتری داشته باشید را افزایش می دهد. کم نوشتن از زیاد نوشتن بدتر است و سبب می شود نمره از دست بدهید.

از تکرار موضوعات و بخش های اصلی سوالات پرهیز کنید. به جای آن بخش هایی که قصد دارید در پاسخ بگنجانید و از سوالات متوجه شده اید را بیان کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *