تسلط به انگلیسی

نکات مهم برای تسلط به انگلیسی

این روزها دانستن زبان انگلیسی و داشتن تسط کافی به این زبان میتواند باعث موفقیت در زمینه شغلی مهاجرتی و همینطور علمی خیلی از افراد شود در حقیقت مهمترین فاکتورهای موفقیت اجتماعی بستگی به موفقیت شما در زبان انگلیسی دارد. در مقاله زیر میخواهیم به معرفی نکاتی در رابطه با تسلط به انگلیسی بپردازیم :

۱-تاثیر متد آموزشی بر موفقیت شما

مهم نیست که متد آموزش چقدر خوب باشد، مهم این است که شما آن را اجرا کنید. واقعیت این است که زبان آموزانی که سخت کوش و پیگیر هستند بهرحال موفق خواهند شد، حتی اگر بهترین متد آموزش را نیز در اختیار نداشته باشند.

۲- معمولاً وعده های باورنکردنی دروغ هستند:

به دنبال شناخته شده ترین متد آموزش زبان انگلیسی باشید، موسسات قدیمی که آمار موفقیت بالایی دارند انتخاب عاقلانه برای پول و وقت با ارزش شما هستند، تا موسسات جدیدی که یک دفعه سر از زمین در می آورند و قول معجزه می دهند.

۳-برای تمرین زبان انگلیسی در هر روز وقت کافی در نظر بگیرید:

این رفتن به کلاس نیست که شما را موفق می کند، بلکه انجام تمرین های کلاس و مرور آنچه در کلاس یادگرفتید است. در حقیقت زمانی که در در خلوت خودتان برای مرور و تمرین می گذارید آنچه در کلاس یادگرفتید را تثبیت می کند و شما را به مرحله تسلط می رساند.

۴-آهسته و پیوسته پیشرفت کنید:

باز هم همان شعر قدیمی و طلایی ” رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود”، اینکه آخر هفته ۷ ساعت تمرین کنید ولی در طول هفته هیچ، برای تقویت مهارت انگلیسی کمک نمی کند، مهارت نیاز دارد که کم ولی پیوسته تمرین شود.

۵-به جای تمرکز روی لهجه، روی تلفظ تمرکز کنید:

یادگیری لهجه آمریکایی یا بریتیش مهم نیست، بهرحال شما لهجه ایرانی خودتان را خواهید داشت و سالها طول خواهد کشید که از بین برود، ولی تلفظ زیبا و درست است که برای شما احترام و کلاس می آورد. انرژی خودتان را برای تقلید لهجه هدر ندهید، بگذارید شهر زندگی آینده شما مشخص شود، بعد در خود محیط آن شهر لهجه را بهتر و سریعتر تقلید خواهید کرد. در حال حاضر فقط تلفظ خودتان را صحیح کنید و انتخاب کنید که تلفظ آمریکایی را دوست دارید یا بریتیش.

۶-ساعت مطالعه و تمرین منزل را ثابت نگه دارید:

دانشمند مشهور روانشناسی پاولف ثابت کرده که برای شرطی شدن خوب است که ساعت انجام یک کار ثابت بشود، به این شکل کم کم ناخودآگاه خواهد شد و دیگر حس نمی کنید که انجام آن دشوار است. در حقیقت به انجام آن کم کم اعتیاد روانی پیدا خواهید کرد. این رمز آن گروه انسانهای موفقی است که بدون اینکه سختی بکشند همیشه به همه کارهاشون می رسند.

۷-ساعت خواب و بیداری شما لازم است که منظم باشد:

شب نشینی و زندگی آزاد از قید و بند زمان یک تیغ دو لبه است، هم لازم است و هم می تواند ویران گر باشد. در طول هفته ساعت خواب و بیداری خودتان را تنظیم کنید که به همه کارها در طول روز به موقع برسید، ولی آخر هفته، یعنی جمعه شب را برای شب بیداری در نظر بگیرید. به این شکل هم زندگی منظمی دارید و هم زندگی کسل کننده ای نخواهید داشت. نگذارید که بی نظمی شما را اسیر کند، بگذارید بی نظمی شما را آزاد کند.

(جهت مطالعه بیشتر میتوانید به مقاله روان صحبت کردن به زبان انگلیسی مراجعه نمائید.)

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *