یادگیری انگلیسی

یادگیری انگلیسی با کامپیوتر

یادگیری انگلیسی با کامپیوتر

پیشرفت های اخیر در آموزش زبان توسط نرم افزارهای کامپیوتری، به سرعت به یکی از منابع آموزشی برای یادگیری انگلیسی و کلاس های زبان  تبدیل شده است.

مزایای استفاده از برنامه های کامپیوتری در یادگیری زبان که توسط warschauer و healey ارائه شده است :

۱. تمرینات چند وجهی به همراه بازخورد

۲. شخصی سازی در یک کلاس بزرگ

۳. جفتی و با تشکیل گروه های کوچک بر روی پروژه کار می کنند که می تواند حالت همکاری و یا رقابتی داشته باشد.

۴. وجود جنبه ی سرگرمی و تفریح

۵. تنوع منابع و شیوه های یادگیری

۶. یادگیری کاوشی با وجود حجم بالای اطلاعات زبانی (مانند دائره المعارف)

استفاده از موارد زیر برای آموزش زبان از طریق کامپیوتر مفید هستند :

کارهای گروهی

دو یا چهار دانش آموز با هم بر روی یک پروژه بصورت گروهی کار می کنند به این طریق که از اینترنت و یا دیگر منابع اطلاعاتی استفاده کرده و تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده را بوسیله ی نرم افزارهای مدیریتی و یا آماری انجام می دهند. برای نشان دادن مشاهدات و اطلاعات بدست آمده از چارت ها، نمودارها نیز می توانند استفاده کنند.

نامه الکترونیکی

نمونه ی واضح استفاده از ایمیل برای آموزش زبان انگلیسی، دادن امکان برقراری ارتباط با افراد در سراسر دنیاست. لیست موضوعی این فرصت را فراهم می کند تا به خواندن و نوشتن در مورد موضوع های مورد علاقه بپردازند.
همچنین برنامه های چت نیز فرصت یک مکالمه ی واقعی را به دان آموزان می دهد.

طراحی وب سایت

بسیاری از موسسات به دانش آموزان خود دوره های آموزشی در زمینه ی طراحی سایت داده اند. در عمل، دانش آموزان نه تنها با تکنولوژی کامپیوتر آشنا شده اند بلکه به خاطر تحقیقات در مورد چگونگی راه اندازی سایت ، سطح زبان آنان نیز پیشرفت کرده است.

تقویت مواد آموزشی کلاسی

به خاطر وجود طیف وسیعی از نرم افزارهای کامپیوتری، مواد آموزشی متنوع تری وجود خواهند داشت. بسیاری از کتاب های درسی، الان به همراه سی دی موجود هستند که در آن ها تمرینات، آزمون ها وجود دارد. همچنین بعضی برنامه های آموزشی شامل یک بخش آنلاین برای هر واحد درسی است که از اینترنت برای آموزش بیشتر استفاده می کند.

بازی ها

بسیاری از این بازی ها شامل زبان کلامی هستند که دانش آموزان را به حل مسئله تشویق می کند. استفاده ی صحیح از این بازی ها در کلاس درس ( مثل تمرین افعال، جملات، و …) ، جو کلاس را جذاب تر و با نشاط تر خواهد کرد.

آزمون های تطابقی کامپیوتری

امروزه اکثر تست های استاندارد بر اساس تست های کامپیوتری هستند. دیر یا زود دانش آموزان برای تعیین سطح مجبور به انجام این نوع آزمون هستند.

مرحله صحبت کردن

برنامه های تشخیص صدا برای کلاس های آموزش زبان، کاربردهای بسیاری دارد. تمرینات ساده برای تلفظ؛ نمایش نمودارهای آوایی برای نشان دادن میزان دقت دانش آموز در کنترل صدا و رعایت قواعد آوایی.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *